Mezarlık Cami

3.5/5 based on 2 reviews

Contact Mezarlık Cami

Address :

Alparslan Türkeş Cd., 31440 Kırıkhan/Hatay, Turkey

Categories :
City : Kırıkhan/Hatay

Alparslan Türkeş Cd., 31440 Kırıkhan/Hatay, Turkey
T
Turgut sadıklı on Google

Kırıkhan’ın bakım açısından en bakımlı yeri diyebilirim hizmetler güzel mezarlığın içinde olmasıda avantaj cenazeyi yıkayıp kefenleyip defin işlemlerini hep bir arada gerçektirilecek bir camii malum cenaze sahipleri acılı her işle ayrı ayrı uğraş olmadan bütün işler burda tamamlanıyor eksikleri azda olsa var ama buna da şükür mezarlık da bakımlı
Kirikhan in terms of maintenance in terms of the most well-kept place in the beautiful cemetery in the advantage of washing the funeral shrouded shrine and burial operations to be done together a mosque known to all funeral holders in every job without separate work all the work is completed here but there are a few shortages, but thank God in the graveyard. well-groomed
A
Aydoyovski Bilçev on Google

Kırıkhan mezarlığında bulunur. Tarihi özelliği yok yeni bir cami. Defin işlerinde cenaxe namazı için kullanılıyor. Müslümanların ibadet etmek için toplandıkları minareli tapınak. En gelişmiş durumunda büyük bir dış avlunun ortasında yer alan şadırvanlı iç avlu ve kubbeli asıl yapı olmak üzere iki bölümden oluşur. Caminin sözlük anlamı "toplayan"dır. Müslümanlar günde beş kez namaz zamanlarında, ayrıca bayram sabahlarında ve cuma namazlarında camide toplanırlar. Günlük namazları camide kılma zorunluğu yoktur; ama bayram ve cuma namazları cemaatle (topluca) ve camide kılınır. Camilerin bazı ortak özellikleri vardır. Hemen her cami, bir "dış avlu" nun ortasında bulunur. Bu avlu genellikle, pencereleri demir parmaklıklarla süslü bir alçak duvarla çevrilidir. Çeşitli yönlere açılan birkaç kapısı vardır. Bazı camilerde, dış avluda imamlar için "meşruta" adı verilen konut bulunur. Büyük bir cümle kapısıyla diğer yardımcı kapılardan girilen "iç avlu", dış avlu ile ana yapı arasındadır. İç avlu ya da harem, iç tarafında sütunlu bir galeriyle çevrilidir. Bu galerilere "revak" denir. Ortada abdest almaya yarayan bir şadırvan bulunur. Avlunun camiye giriş cephesi boyunca uzanan revakı, "son cemaat yeri" adını taşır. Yine büyük bir cümle kapısıyla geçilen asıl ibadet bölümüne genel olarak "harim" ya da "sahın" denilir. Ortada daha geniş olan "orta sahın" bulunur, bunun tam orta bölümüne "kubbealtı", yanlardakilere de, "yan sahınlar" denir. İbadet yönünü gösteren "mihrap", kıble duvarlarında çukur bir hücre hâlinde olur. Mihrabın önünde caminin esas tabanından az yüksekteki yer, "mihrap sekisi" adını taşır. Mihrabın sağ tarafında, hutbe okumak için merdivenli bir "mimber", solda yine birkaç basamakla çıkılan bir "vaiz kürsüsü" bulunur. Selâtin camilerde, güneydoğu köşesinde bulunan ve bir locayı andıran "hünkâr mahfili" vardır. Burada hükümdarlar namaz kılarlardı. Ayrıca caminin içinde kadınlara ayrılmış "kadınlar mahfili", müezzinler için "müezzin mahfili" gibi bölümler yer alır. Namaz vakitlerini bildirmek üzere "şerefe" denilen balkonundan ezan okunan "minare", caminin önemli bir parçasıdır. Bazı camilerde iki ya da daha çok sayıda minare vardır. Birden çok minareli camilerde, kandil ve bayram günlerinde minareler arasına "mahya"lar kurulur. Eski camiler, genellikle tek yapılar değildiler. Medrese, kütüphane, çeşme, sebil, hamam, imaret, sıbyan okulu, darüşşifa, hazire (mezarlık) gibi yapıların bütünü ya da bir bölümüyle çevrilir ve bu yapılar topluluğuna "külliye" adı verilir. İlk cami, Hicret sırasında, Mekke ile Medine arasındaki "Kubâ" köyünde kerpiçten yapıldı. Daha sonra, Medine'de Muhammet Peygamber'in evinin avlusu cami olarak kullanıldı. Minaresi yoktu. Müezzin, yüksek bir taş üzerine çıkarak ezan okurdu. Emevîler döneminde, gerçek anlamda camiler yapıldı. Bunların en ünlüsü, 691'de yapılan Kudüs'teki Ömer Camii'dir. Bunu 702'de yapılan Mescid-ül Aksa izler. Cami mimarlığı Abbasîler, Fatımîler ve Anadolu Selçukluları dönemlerinde güzel örnekler vermişse de en görkemli camilere Osmanlılar döneminde rastlanır. Bursa'daki Ulucami (1399), Yeşilcami (1424), Edirne'deki Beyazıt Külliyesi (1488), Selimiye Külliyesi (1575), İstanbul'daki Fatih Camii (1470), Beyazıt Camii (1505), Şehzade Camii (1548), Süleymaniye Camii (1557) Osmanlı dönemi camilerinin önemli örnekleridir.
It is located in Kirikhan cemetery. A new mosque with no historical features. It is used for cenaxe prayer in burials. The temple with a minaret where Muslims gather to worship. In its most developed state, it consists of two parts, the inner courtyard with a fountain and the main structure with a dome located in the middle of a large outer courtyard. The dictionary meaning of the mosque is "collecting". Muslims gather at the mosque five times a day, as well as on festive mornings and Friday prayers. There is no obligation to perform daily prayers in the mosque; But the feast and Friday prayers are performed in congregation (collectively) and in the mosque. Mosques have some common features. Almost every mosque is located in the middle of an "outer courtyard". This courtyard is usually surrounded by a low wall, the windows of which are decorated with iron railings. It has several doors that open in various directions. Some mosques have a dwelling called "legitimate" for imams in the outer courtyard. The "inner courtyard", which is entered through other auxiliary doors with a large sentence door, is between the outer courtyard and the main building. The inner courtyard or harem is surrounded by a columnar gallery on the inside. These galleries are called "porticoes". There is a fountain in the middle for ablution. The portico of the courtyard, which runs along the entrance to the mosque, is called the "last congregation place". The main worship section, which is also passed through a large sentence door, is generally called "harim" or "sahin". In the middle is the wider "middle sahin", the middle part of it is called "domed" and the ones on the sides are called "late sides". The "mihrab", which shows the direction of worship, becomes a hollow cell on the walls of the Qibla. The place less than the main floor of the mosque in front of the mihrab is called the "mihrab sekisi". On the right side of the altar, there is a "mimber" with stairs to read sermons, and a "preacher" on the left with a few steps. There are "sultan's gatherings" in the southern corner of Selâtin mosques resembling a lodge. Here, rulers used to pray. In addition, there are sections such as "women knockout" reserved for women and "muezzin knockout" for muezzins. The "minaret", which is read from the balcony called "cheers" to report prayer times, is an important part of the mosque. Some mosques have two or more minarets. In the mosques with multiple minarets, "mahya" are established between the minarets on oil lamps and feast days. Old mosques were not usually single buildings. The madrasah, library, fountain, public fountain, bathhouse, imaret, medical school, darüşşifa, hazire (cemetery) are surrounded by the whole or a part of the buildings and the community of these structures is called "kulliye". The first mosque was built during admiration in "Kubâ" village between Mecca and Medina. Later, the courtyard of the house of the Prophet Muhammad was used as a mosque in Medina. It had no minaret. Muezzin used to read the adhan on a high stone. In the Umayyad period, mosques were built in the real sense. The most famous of these is the Ömer Mosque in Jerusalem, built in 691. This was followed by Masjid-ül Aksa, built in 702. Although mosque architecture gave good examples during Abbasid, Fatimid and Anatolian Seljuk periods, the most magnificent mosques are encountered during the Ottoman period. Ulucami (1399) in Bursa, Yeşilcami (1424), Beyazıt Complex (1488) in Edirne, Selimiye Complex (1575), Fatih Mosque in Istanbul (1470), Beyazıt Mosque (1505), Şehzade Mosque (1548), Suleymaniye Mosque (1557) are important examples of the Ottoman era mosques.

Write some of your reviews for the company Mezarlık Cami

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *