Istanbul bazaar - Kazım Karabekir Cd. No:7 D:42
4/5
★
based on 8 reviews
Contact Istanbul bazaar
Address : | Kazım Karabekir Cd. No:7 D:42, 06060 Altındağ/Ankara, Turkey |
Postal code : | 06060 |
Website : | https://www.illerarasimesafe.com/ankara_istanbul-carsisi-altindag-ankara/yolharitasi |
Categories : | |
City : | Altındağ/Ankara |
E
|
Erol Coşkun (KAYAKENT Erol) on Google
★ ★ ★ ★ ★ Ulus ta Istanbul yolunda Atatürk Kültür merkezi metro istasyonu karşısında 3-4 katkı küçük ama eski bir iş merkezi. Reklam ve promosyon ürünleri ve matbaa firmalarının faaliyet gösterdiği bir is merkezi.
It is a small but old business center in Ulus, on the way to Istanbul, opposite the Atatürk Cultural Center metro station. A business center where advertising and promotional products and printing companies operate.
|
m
|
metin ayhan savaş on Google
★ ★ ★ ★ ★ Otoparkı çok dar ve çift yönlü temizlik açısından oradaki diğer pasajlar ile kıyaslayınca makul
İçerisinde bir çok reklamcı ve matbaa cı barındıran iş merkezi
The car park is very narrow and is reasonable in terms of bi-directional cleaning compared to other passages there.
Business center with many advertisers and printers
|
M
|
Mesut KÖSE on Google
★ ★ ★ ★ ★ Çarşı iyi ve uygun bol bol kazançlar
|
M
|
Mustafa Kemal YILDIRIMOĞLU on Google
★ ★ ★ ★ ★ Bu çarşıdaki en güzel mekan melis kuruyemiş...
The most beautiful place in this bazaar is melis kuruyemis...
|
R
|
Reklamın Başkent'ti Şimşek Reklam on Google
★ ★ ★ ★ ★ Reklam malzemesi, basımı, tabela yapan firmalar, matbaa firmaları hepsi burada
Advertising material, printing, signage companies, printing companies are all here
|
A
|
AHMET SARI on Google
★ ★ ★ ★ ★ Matbaacılar denince akla gelen ilk yerlerden bir tanesi
One of the first places that comes to mind when it comes to printers.
|
E
|
E Z on Google
★ ★ ★ ★ ★ Gümüşler Manastırı
Manastırın yer aldığı Gümüşler Kasabası'nın Orta Çağ’daki adı ve tarihi hakkında dönem kaynağı bulunmamaktadır. Büyük bir kaya içine oyulan manastır Kapadokya bölgesindeki günümüze iyi korunarak gelmiş ve en büyük manastırlardan birisidir.
Kapadokya’da kayaya oyulmuş pek çok manastır bulunmaktadır ve bazı bilim adamları bunları yemekhaneli (trapezalı) ve açık avlulu olmak üzere iki grupta ele almaktadırlar. Gümüşler Manastırı ikinci grup dâhilindedir. Manastırın en önemli yapısı, kompleksin kuzeyinde yer alan kilisedir. Dört serbest destekli kapalı Yunan haçı planlı kilisenin kuzey haç kolunun kuzeyinde iki mezar nişi, naosun batısında beşik tonoz örtülü iki giriş mekânı bulunmaktadır. Manastır da yer alan diğer mekânların pek çoğunun işlevi bilinmemektedir.
Kilisenin duvar resimlerinde en az üç farklı ustanın çalıştığı düşünülmektedir. Ana apsisteki üç şerit halindeki resimlerin en üstündeki Tahtta İsa, sağında iki melek, İncil yazarlarının sembolleri ile Desis sahnesinde yer alan Meryem ve havariler, en alttaki şeritte ise Kayserili Büyük Basileios, Nysa’lı Gregorios, Nazians’lı Gregorios gibi kilise babalarının resimleri yer almaktadır.
Kuzey haç kolundaki Meryem’e Müjde, İsa’nın doğumu ve Tapınağa Takdimi sahneleri ile Vaftizci Yahya ve Aziz Stephanos figürleri ikinci bir sanatçının elinden çıkmış olmalıdır. İç narteksten naosa giriş kapısının güneyindeki Meryem ve çocuk İsa ile iki yanlarındaki baş melekler Gabriel ve Mikael figürleri üçüncü sanatçıya aittir. Narteksin üstündeki bir odanın duvarlarında Kapadokya’da örneği görülmeyen, av sahneleri, çeşitli hayvanlardan oluşan bir kompozisyon dikkat çekmektedir. Kapadokya’daki pek çok kilisede olduğu gibi, Gümüşler Manastırında da duvar resimlerinin ikonografik ve üslup özelliklerine göre yapılabilmektedir. Kilisedeki resimlerin bu özellikleri ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yöntemi ile 11./12. yy.lara tarihlendirmek mümkündür.
Gumusler Monastery
There is no period source about the name and history of Gümüşler Town, where the monastery is located, in the Middle Ages. The monastery, which was carved into a large rock, is one of the largest monasteries in the Cappadocia region, which has survived well-preserved.
There are many monasteries carved into the rock in Cappadocia, and some scholars consider them in two groups, with a refectory (trapeza) and an open courtyard. Gümüşler Monastery is in the second group. The most important structure of the monastery is the church in the north of the complex. There are two burial niches to the north of the northern cross arm of the closed Greek cross planned church with four free supports, and two entrance areas covered with barrel vaults to the west of the naos. The functions of many of the other places in the monastery are unknown.
It is thought that at least three different masters worked on the wall paintings of the church. At the top of the pictures in three stripes on the main apse, there is Jesus on the Throne, two angels on the right, the symbols of the Gospel writers and the Virgin Mary and the apostles in the Desis scene, and the pictures of church fathers such as Basil the Great from Kayseri, Gregorios from Nysa and Gregorios from Nazians in the bottom strip. .
The Annunciation to the Virgin Mary, the Nativity of Jesus and the Presentation to the Temple, and the figures of John the Baptist and St. Stephanos on the northern arm must have come from a second artist. The figures of Mary and child Jesus on the south of the entrance door from the inner narthex to the naos and the archangels Gabriel and Mikael on both sides belong to the third artist. On the walls of a room above the narthex, a composition consisting of hunting scenes and various animals, which is not seen in Cappadocia, draws attention. As in many churches in Cappadocia, it can be done according to the iconographic and stylistic features of the wall paintings in Gümüşler Monastery. These features of the pictures in the church and the method of comparative evaluations 11/12. It is possible to date it to the 6th century.
|
A
|
Adana Adana on Google
★ ★ ★ ★ ★ Idk
|
Write some of your reviews for the company Istanbul bazaar
Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information
Recommend a place for you