Çavuşbaşı Fazilet Camii

4.6/5 based on 8 reviews

Contact Çavuşbaşı Fazilet Camii

Address :

Çavuşbaşı Cumhuriyet Cd. No:65, 34830 Beykoz/İstanbul, Turkey

Categories :
City : Beykoz/İstanbul

Çavuşbaşı Cumhuriyet Cd. No:65, 34830 Beykoz/İstanbul, Turkey
A
Av. Semih ATİK on Google

Köyün saglik ocagi okulu ya da kütüphanesi yok ama cami önemli.
The village does not have a health center, school or library, but the mosque is important.
t
tarık öztürk on Google

Cennetin dünya durağında huzurlu hissetmek istiyorum diyorsan buyurun gelin
If you say I want to feel peaceful at the earth stop of heaven, come on
A
Ahmet Badem on Google

İmam kardeşimizin bilgisi kıraatı çok iyi dinleyince huzur veriyor
Our Imam brother's knowledge gives peace when he listens to the recitation very well.
E
Erşan Dilmaç on Google

Bu mahallede bu Camiide doğup büyüdüm avlusunda geçti cocuklugum.Her üzüldüğümde ,sıkıldıgimda camiye girip bir saat uyuyup ardından kalkıp hiç bişey olmamış gibi çıkardım.?
This neighborhood in this neighborhood was born and grew up in the courtyard of my child. When I was upset, I entered the mosque when I was bored and then I got up and then took off as if nothing ever happened.
Ö
Ömer Şensoy on Google

Is icin geciyordum cok temiz bir abdesthanesi var Beykoz belediyesinin yaptiğina dair yazi vardı.Caminin icide cok temiz Allah razi olsun imamindan muezzinden temizleyen belediye gorevlilerinden belediye baskanindan
I was going to work, there was a very clean ablution facility, there was an article that the Beykoz municipality had built it.
U
Umut TULUNAY on Google

DİNÎ ve SOSYOKÜLTÜREL TARİHİ A) Cami ve Mescid Kavramları. Arapça cem‘ kökünden türeyen, “toplayan, bir araya getiren” anlamındaki câmi‘ kelimesi, başlangıçta sadece cuma namazı kılınan büyük mescidler için kullanılan el-mescidü’l-câmi‘ (cemaati toplayan mescid) tamlamasının kısaltılmış şeklidir. “el-Mescidü’l-câmi‘” tabiri, Taberânî’nin bir rivayetine göre bizzat Hz. Peygamber tarafından kullanılmıştır (el-Muʿcemü’l-evsaṭ, I, 143). Ancak hadisin râvilerinden birinin tenkit edilmiş olmasını (Mecmaʿu’z-zevâʾid, II, 46) göz önüne alarak bu rivayeti ihtiyatla karşılamak gerekir. Bununla beraber bazı hadis senedlerinde geçen ifadelerden, bu tabirin tâbiîn döneminde kesin olarak kullanıldığını söylemek mümkündür. Ebû Ömer el-Kindî’nin el-Vülât ve’l-ḳuḍât’ında kadıların mescidlerdeki kazâî faaliyetlerinden bahsedilirken “el-mescidü’l-câmi‘” tabirine yer verildiği halde zeylinde zaman zaman sadece “el-câmi‘” ifadesinin geçmesi, hicrî IV. (X.) yüzyılın başlarında “cami” kelimesinin tek başına kullanılmaya başlandığını göstermektedir. Daha sonra, içinde cuma namazı kılınan ve hatibin hutbe okuması için minber bulunan mescidler cami, minberi bulunmayan yani cuma namazı kılınmayan küçük mâbedler ise sadece mescid olarak anılır olmuştur. V. (XI.) yüzyıl hukukçularından Mâverdî ve Ebû Ya‘lâ da bu ayırımı açıkça belirtirler. Ancak Mescid-i Harâm, Mescid-i Nebevî, Mescid-i Aksâ ve genellikle mezhep imamlarıyla ileri gelenlerinin kabirlerinin bulunduğu camilere de mescid denilmektedir. Mescid, Arapça’da “eğilmek, tevazu ile alnı yere koymak” mânasına gelen sücûd kökünden “secde edilen yer” anlamında bir mekân ismidir. Secde namazın rükünleri içinde en önemlisi, Kur’an’a göre insanın daha ilk yaratılışında şahit olduğu bir hürmet ifadesidir (el-Bakara 2/34). Hz. Peygamber’in bildirdiğine göre kulun Allah’a en yakın olduğu an secde anıdır (Nesâî, “Taṭbîḳ”, 78). Kur’ân-ı Kerîm, hadisler ve ilk İslâm kaynaklarında cami karşılığında mescid kelimesi geçmektedir. Bu kelimenin Sâmî kökenli dillerde telaffuz ve anlam bakımından benzerleri vardır. Meselâ milâttan önce V. yüzyıla ait olduğu tesbit edilen yahudi Elephantine papirüslerinde kelime “ibadet yeri” anlamında geçmektedir. Milâttan önce I. yüzyılda yaşayan ve “Ölüdeniz yazmaları” kendilerine izâfe edilen Essenîler de ibadet yerlerine mescid diyorlardı. Zeccâc, Hz. Peygamber’in, “Yeryüzü bana -teyemmüm için- temiz ve mescid kılındı” hadisini delil göstererek ibadet edilen her yerin mescid olduğunu söyler. “İçlerinde Allah’ın adının anıldığı mescidlere girmeyi yasaklayan ve onları tahribe çalışandan daha zalim kim olabilir?” (el-Bakara 2/114) âyetini de, “Allah’ın dinine muhalefet edenden daha zalim kim olabilir?” şeklinde açıklar (Lisânü’l-ʿArab, “scd” md.). Kur’an’da, “içinde Allah’a ibadet edilen yer” şeklindeki genel anlamıyla mescid Ehl-i kitab’ın mâbedleriyle beraber zikredilmektedir: “Allah insanların bir kısmını bir kısmıyla defetmeseydi her halde manastırlar, kiliseler, havralar ve mescidler yıkılıp giderdi ki buralarda Allah’ın adı çok anılır” (el-Hac 22/40). İbn Haldûn da kelimeyi, hangi dine ait olursa olsun, genel olarak ibadet yerleri için kullanmıştır (Muḳaddime, s. 635). Herhalde bundan dolayı ashaptan bazıları Ehl-i kitab’ın mâbedlerinde namaz kılmakta bir mahzur görmemişlerdir. Çekindikleri nokta ise Tevrat’ın da buralarda bulunmasını yasakladığı resim ve heykellerdi (bk. Buhârî, “Ṣalât”, 54). Mescid kelimesi Kur’an’da tekil ve çoğul olarak, ayrıca sıfat tamlaması şeklinde birçok yerde geçer. Kâbe ve çevresini ifade eden Mescid-i Harâm on beş yerde, Mescid-i Nebevî veya Mescid-i Kubâ’nın kastedildiği “takvâ temeli üzerine kurulu mescid” (et-Tevbe 9/108), Kudüs hareminin kastedildiği Mescid-i Aksâ (el-İsrâ 17/1) ve münafıkların Hz. Peygamber’e suikast tertiplemek üzere bina ettikleri Mescid-i Dırâr (et-Tevbe 9/107) birer âyette zikredilmektedir. Mescid kelimesinin çoğulu olan mesâcid Kur’an’da altı yerde geçer. Buralarda genel olarak mescidler kastedilmekle beraber kelimenin aynı zamanda mimli masdar ve alet isminin de çoğulu olması sebebiyle, “Secdeler Allah içindir”
RELIGIOUS AND SOCIOCULTURAL HISTORY A) Concepts of Mosque and Masjid. Derived from the Arabic root cem ‘, the word câmi‘ meaning “gathering, bringing together” is an abbreviation of the phrase al-masjidü'l-jami ‘(mosque that gathers the congregation), which was originally used only for great masjids where Friday prayers were performed. According to a narration of Tabarani, the expression "al-Masjidu'l-jami" means Hz. It was used by the Prophet (al-Muʿcemü'l-evsaṭ, I, 143). However, considering that one of the narrators of the hadith was criticized (Majmaʿu'z-zawevid, II, 46), this narration should be taken with caution. However, it is possible to say from the expressions mentioned in some hadiths that this term was definitely used in the period of subject. Abu Omar al-Kindi's al-Vülât ve'l-ḳuḍât mentions the qadâî activities in the mosques, while the term “al-masjidü'l-jâmi” is mentioned, but sometimes only “al-jâmi” is used in the zeyl. IV. It shows that the word "mosque" was used alone at the beginning of the (X.) century. Later, the mosques in which the Friday prayers were performed and a minbar for the sermon to be recited were called mosques, while the small temples without a pulpit, that is, where the Friday prayer was not performed, were called only mosques. Mâverdî and Abu Ya‘lâ, among the 5th century jurists, also clearly state this distinction. However, the mosques where the graves of Masjid-i Harâm, Masjid-i Nabawi, Masjid-i Aqsa and generally the imams of the sect and their notables are located are also called masjids. Masjid is a place name meaning "place to prostrate" from the root of sujud, which means "bowing down, putting the forehead down with humility" in Arabic. The most important part of the prostration prayer is an expression of respect that man witnessed in his first creation according to the Quran (al-Baqara 2/34). Hz. According to the Prophet, the moment when the servant is closest to Allah is the moment of prostration (Nasai, "Taṭbîḳ", 78). In the Quran, hadiths and the first Islamic sources, the word masjid is used in return for mosque. This word has similarities in terms of pronunciation and meaning in Sâmî origin languages. For example, in the papyri of the Jewish Elephantine, which was determined to belong to the 5th century BC, the word means "place of worship". Essenis, who lived in the 1st century BC and were referred to as "Oludeniz manuscripts", also called their places of worship as masjids. Zeccâc, Hz. He says that every place where worshiped is a masjid by showing the hadith of the Prophet, "The earth has been made clean and a mosque for me - for my soul." "Who could be more cruel than those who forbid entering the mosques in which Allah's name is mentioned and tries to destroy them?" (al-Baqara 2/114) in the verse, "Who can be more cruel than those who oppose the religion of Allah?" (Lisânü'l-ʿArab, "scd" art.). In the Qur'an, the mosque is mentioned together with the temples of the People of the Book in the general sense as "the place where God is worshiped": "If Allah had not expelled some of the people with some of them, monasteries, churches, synagogues and mosques would have been demolished here. Allah's name is widely mentioned ”(al-Hajj 22/40). Ibn Khaldn also used the word for places of worship, regardless of which religion it belongs to (Muḳaddime, p.635). For this reason, some of the Companions did not see any problem in praying in the temples of the People of the Book. The point they hesitated was the paintings and sculptures that the Torah also prohibited from being in these places (see Buhârî, "Ṣalât", 54). The word "Masjid" is used in the Quran in singular and plural forms and in many places as an adjective phrase. Masjid-i Harâm, which refers to the Kaaba and its surroundings, in fifteen places; Masjid-i Nabawi or Masjid-i Kubâ, which is the "masjid built on the basis of taqwa" (et-Tawba 9/108), which means the Harem of Jerusalem -Isra 17/1) and the hypocrites Hz. The Masjid-i Dırâr (at-Tawba 9/107), which they built to assassinate the Prophet, is mentioned in one verse. Masjid, which is the plural of the word masjid, is mentioned in six places in the Quran. Although the word masjids are generally meant here, since the word is also the plural of the names mimli masdar and instrument, "Prostration is for Allah"
M
Mithat ÇETİNKAYA on Google

Çok güzel bir hocası var vaz anlatım mükemmel
He has a very nice teacher, my explanation is perfect
B
Burak Piroğlu on Google

1950’lerin sonunda Polonezköy’den ayrılarak muhtarlık verilen, başta Rizeli ve Trabzonlular’ın yaşadığı sonradan Bayburt, Kars ve Malatya’dan aldığı göçlerle kozmopolit bir yapıya bürünen Çavuşbaşı beldesi son 10 yıldır milletin rahatça şehir hayatından uzak bir merkez oldu... 94 bin dönümlük yeşil arazi üzerine kurulu 25 bin nüfuslu belde, lüks villa inşaatlarıyla dikkat çekiyor. Nakşibendi Tarikatı Pir'i Mahmut Efendi Hazretleri de burada ihvanına ziyaret imkanı sunmaktadır. Ve istirahat etmekte olduğu yerdir.
The town of Çavuşbaşı, which became a cosmopolitan with migrations from Bayburt, Kars and Malatya, where the residents of Rizeli and Trabzon lived after being separated from Polonezköy at the end of 1950's, became a center away from the city life comfortably for the last 10 years. The land of 25 thousand inhabitants, built on green land, stands out with its luxury villa constructions. Nakşibendi Tarikatı Pir'i Mahmut Efendi His Holiness also offers visitation here. And it's where he's resting.

Write some of your reviews for the company Çavuşbaşı Fazilet Camii

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *