Altınsaç Kilisesi

4.7/5 based on 8 reviews

Contact Altınsaç Kilisesi

Address :

65700 Gevaş/Van, Turkey

Website : https://van.ktb.gov.tr/TR-76515/altinsac-kilisesi.html
Categories :
City : Gevaş/Van

65700 Gevaş/Van, Turkey
n
nejdet bozkurt on Google

Altınsaç köyü, kızıl kilise. Van da Urartu ve ermeni kalıntılarının en güzel örneklerinden bir tanesi. Muhteşem bir doğa da keyifli bir yer...
Altınsaç village, red church. Van da Urartu and one of the most beautiful examples of Armenian relics. A delightful place in a wonderful nature ...
C
CUDİNİN GÜNLÜĞÜ on Google

Altınsaç Manastırı Asıl adı St Thomas Manastırı olan bu manastır, döneminin önemli bir eğitim merkezi ve ibadet yeri imiş. Eski adı Kanzak (Kantsag) olan Altınsaç köyü sınırları içerisindedir. 11. yy’da havarilerden olan Aziz Thomas’a ait kutsal eşyaların saklanması için inşa edilmiştir. Havarilerden Aziz Thomas’ın kutsal emanetlerinin saklanması amacıyla yaptırılan ve Hıristiyanlar için Akdamar Kilisesi kadar önemli olan St. Thomas Manastır Kilisesi, Van Gölü’ne karşı tarifsiz güzel manzaralı bir tepe üzerinde kurulmuş. 1671 yılındaki onarımdan sonra batı kısmına Jamatun ilave edilen kilise 18. yüzyıl sonlarında yağmalandı. Manastır günümüze kadar sağlam dururken, dıştan dikdörtgen planda ele alınmış ve orta mekan içten kubbe, dıştan on iki kenarlı yüksek bir kasnak ve bir külahla örtülmüş. Kilise iç mekan batı duvarında ve kubbe kasnağında açılan pencerelerle aydınlatılmış. Van’ın Gevaş ilçesi Altınsaç köyü’nde yer alan kiliseye otomobil veya tekne ile ulaşabilirsiniz. Deveboynu koyunun başlangıcında yer alan kilise harika bir manzaraya sahip. Ormanlık bir alana kurulmuş olan kilisenin 200 metre aşağısında bir de papaz bahçesi bulunuyor. Bu bahçede tatlı su kaynağı, dut, elma, kayısı, erik ve ceviz ağaçları bulunuyor. Kiliseden bakınca Akdamar adasındaki kilise ve Erek dağındaki Varakvank kiliseleri doğrudan görünüyor. Kilisenin duvarında bir de güneş saati bulunuyor. Kilisenin arka bahçesinde ise papaz mezarlığı bulunuyor ve mezar taşları bugün bile hala ayakta.
Altınsaç Monastery This monastery, whose real name was St Thomas Monastery, was an important educational center and place of worship of its period. It is within the boundaries of Altınsaç village, formerly Kanzak (Kantsag). It was built in the 11th century for the storage of the sacred items belonging to one of the apostles, St. Thomas. Built to keep the holy relics of St. Thomas from the Apostles and is as important as the Akdamar Church for Christians, St. Thomas Monastery Church was built on a hill with an indescribable beautiful view against Lake Van. After the restoration in 1671, Jamatun was added to the western part of the church and was looted at the end of the 18th century. While the monastery has stood firm up to the present, it has been handled in a rectangular plan from the outside and the middle space is covered with a dome from the inside, a high hoop with twelve edges and a cone. The interior of the church is illuminated by windows opened on the west wall and the dome drum. You can reach the church in Altınsaç village of Gevaş district of Van by car or boat. The church located at the beginning of Deveboynu bay has a wonderful view. There is also a priest's garden 200 meters below the church, which was established in a forest area. In this garden, there are fresh water sources, mulberry, apple, apricot, plum and walnut trees. Looking from the church, the church on Akdamar island and the Varakvank churches on Erek Mountain can be seen directly. There is also a sundial on the wall of the church. In the backyard of the church, there is a priest's cemetery and the tombstones are still standing today.
S
Serkan Ozatli on Google

Van'ın Altınsaç köyünde bulunan yapı, Van Gölüne bakan bir vadinin yamacına kurulmuştur. XIII. yy.dan önceye tarihlenen kilise, 1671 de onarılarak batısına bir de jamatun eklenmiştir. Manastıra ait yapıların hepsi yıkılmış olmasına rağmen kilise günümüze oldukça Sağlam bir durumda gelmiştir. Üç nefli olarak düzenlenmiş jamatundan, geniş bir kemerle naosa açılan tonoz örtülü giriş bölümüne geçilir (Plan-6). Orta mekan, köşe duvarları üzerinde yükselen kemerlere oturan bir kubbe ile örtüıür. Kubbe dışa, yüksek kasnak üzeri piramidal külahlı olarak yansıtılmıştır. Kubbeli orta alanın iki yanında derin kollara yer verilmiştir. Yapının doğu bölümünde dışa taşıntısı olmayan, içten yarım daire biçimli apsis yer almaktadır. Apsisin kuzey ve güneyinde küçük pastophorion hücreleri bulunur. Bu bölümler, dar birer koridorla yan kollara bağlanmaktadır. Bu tip mekan düzenindeki yapıların en belirgin özelliği, oldukça kalın tutulmuş köşe duvarlarına sahip olmaları ve bu köşeleri birleştiren perde duvarların sadece araları doldurması böylece kubbeyi taşımaya yönelik hiçbir fonksiyonun bulunmayışıdır. Naosun dört köşesini oluşturan bu duvarların son derece kalın olmasının nedeni, kubbeyi taşıyan kemerlerin oturduğu payandalarla kaynaşmasıdır. Yani iç mekan da konumlarını kaybeden payeler, yan duvarların iç kısımlarına dokununcaya kadar yaklaştırılıp birer duvar payandasına dönüştürülmüştür. Bu payandalar ile tympanon duvarları arasında dikine dikdörtgen biçiminde düzenlemeler gösteren kollar meydana gelmiştir. Bu tipteki bir yapının ihtiyacı olan şey dört yöne birden dışa taşmadan iç mekan da genişleme sağlamaktır. Yöre mimarisinde, X.yy.dan itibaren oldukça yaygın bir şema olarak karşımıza çıkan bu yapılar, Bizans dönemindeki tek nefli şemaya sahip kiliselerden daha ferah bir iç düzenleme ile ayrılmakta bu noktada da Bizans'ın kiborion olarak tanımlanan yapılarıyla akınlaşmaktadır. Ancak bunları kiborion olarak tanımlamak da güçtür. Van ve çevresinde dört tip plan şeması ile karşılaşılmasınarağmen yöre kiliselerinde plan çeşitliliği oldukça fazladır. Bazilika, kubbeli bazilika, merkezi ve karma plan tipe,diğer dört tip de eklendiğinde sekiz çeşit şemanın doğu Hıristiyan mimarisinde kullanıldığı görülmüştür. Ayrıca genel değerlendirmeye girmeyen yani devamlılığı olmayan örnekler de bulunmaktadır. Bizans'ın erken döneminde olduğu gibi ilk yapılarda kullanılan bazilikal şemaya fazla ilgi gösterilmemiş, kubbeli bazilikalardan merkezi plan düzenlemesine hızlı bir geçiş yapılmıştır. Mekanı bir kubbe altında toplama ya da naosta kesintisiz bir alan yaratma düşüncesi, tetrakonkhos, çokgen veya yuvarlak (merkezi) ve tek nefli olarak tanımlanan şemaların Yöre mimarisinde çok kullanılmasına sebep olmuştur. Özellikle tek nefliler de köşelere bitiştirilmiş ayaklar, kemer genişliğince oluşan yan kollar ile iç mekânda ana kitlenin dışına taşmadan bir genişleme yaratma imkanı bulunmuştur. Son olarak şunu söyleyebiliriz; yöre Hıristiyan mimarları, Bizans'tan aldıkları plan Şemalarını, pek çok kültürün kaynaşması olan bölgesel birtakım değişmez kuralları da mimarilerine katarak, kendilerine göre yorumlamışlardır. Malzeme, örtü düzeni, duvar Yapısı, cephe süslemesi ve hepsinden de önemlisi iitürjileri planların uygulanmasında farklılıklar doğmasına neden olmuştur
Located in the village of Altınsaç in Van, the building was built on the slope of a valley overlooking Lake Van. XIII. The church, which dates back to the 15th century, was repaired in 1671 and a jamatun was added to its west. Although all the buildings belonging to the monastery have been destroyed, the church has survived in a very robust condition. From the jamat arranged as three naves, one passes to the vaulted entrance section, which opens to the naos with a wide arch (Plan-6). The middle space is covered by a dome that sits on arches rising above the corner walls. The dome is projected to the outside with a pyramidal cone on a high rim. There are deep arms on both sides of the domed central area. In the eastern part of the building, there is a semicircular apse from the inside, which does not extend outward. Small pastophorion cells are found in the north and south of the apse. These sections are connected to the side branches by a narrow corridor. The most distinctive feature of the structures in this type of spatial arrangement is that they have very thick corner walls and the curtain walls connecting these corners only fill the gaps, so that there is no function for carrying the dome. The reason why these walls, which form the four corners of the naos, are extremely thick is that the arches carrying the dome are fused with the buttresses on which they sit. In other words, the pillars, which lost their position in the interior, were approached until they touch the inner parts of the side walls and turned into wall braces. Between these buttresses and the tympanon walls, arms in vertical rectangular arrangements were formed. What a structure of this type needs is to expand the interior space without overflowing in all four directions. These structures, which have appeared as a very common scheme in the local architecture since the 10th century, are separated from the churches with a single nave scheme in the Byzantine period with a more spacious interior arrangement, and at this point, they flock with the Byzantine structures defined as kiborions. However, it is also difficult to define them as kiborion. Although there are four types of plan schemes in Van and its surroundings, the plan diversity is quite high in local churches. When the other four types are added to the basilica, domed basilica, central and mixed plan type, it is seen that eight types of schemes are used in eastern Christian architecture. In addition, there are also examples that do not fall into general evaluation, that is, without continuity. As in the early period of Byzantium, not much attention was paid to the basilical scheme used in the first buildings, and a rapid transition was made from the domed basilicas to the central plan arrangement. The idea of ​​collecting the space under a dome or creating an uninterrupted space in the naos caused the schemes defined as tetraconch, polygon or circular (central) and single nave to be widely used in the architecture of the region. Especially in single naves, with the legs attached to the corners and the side arms formed in the width of the arch, it was possible to create an extension without exceeding the main mass in the interior. Finally, we can say that; The local Christian architects interpreted the plan schemes they received from Byzantium, adding some unchangeable regional rules, which are the fusion of many cultures, to their architecture. Material, covering scheme, wall structure, façade decoration and most importantly, iiturjis caused differences in the implementation of the plans.
V
Volkan Asirt on Google

Van Gevaş sınırları içinde yıkılmaya yuz tutmuş kilise kalıntısı.harabe durumda ve çökmeler devam ediyor maalesef.Ulaşım biraz sıkıntılı.toplu taşıma yok. Kilisenin çevresinde yerlerde tarihi taşlar ya da mezar taşları var. Keşke etrafı cevrilse ve korumaya alınsa.
The ruins of the church that have collapsed within the borders of Van Gevaş. It is in ruins and the collapses continue, unfortunately. Transportation is a bit difficult. There is no public transportation. There are historical stones or tombstones on the grounds around the church. If only he was surrounded and protected.
s
sbilge buran on Google

manzarası harika güzel tarihi dokusu olan biyer fakat böyle bir tarihi yerin bakımsız bırakılması doğru düzgün yolunun olmaması koskoca tarihi kilisenin etrafının ahır olarak kullanılıp tahrip edilmesi kötü olmuş ama yer güzel henüz hiç işlenmemiş biyer tarihi özelliğini dün gibi koruyor
It has a wonderful view with a beautiful historical texture, but leaving such a historical place neglected and the lack of a proper way to destroy the surrounding of the huge historical church as a barn is bad, but the place is beautiful yet unprocessed yet preserves its historical feature like yesterday.
Z
Zuhal Gungor on Google

Van Gevaş Altınsaç köyünde bulunan kilise Havarilerden Aziz Thomas a ait eşyaların saklanması için 11. yy da yapılmış. Yürüyerek çıktığımız kilise yaklaşık 2000 mt yükseklikte. Maalesef diğer tarihi yapılarımız gibi ilgisizlikten nasibini almış. Özellikle bahar aylarında gezmeniz daha iyi olacaktır. Cünkü bölgenin en güzel mevsimi bahar aylarıdır. Umarız en kısa zamanda burayla daha çok ilgilenilir
The church in the village of Van Gevaş Altınsaç was built in the 11th century for the storage of items belonging to the Apostles, St. Thomas. The church, which we went on foot, was about 2000 mt high. Unfortunately, like other historical buildings, he had his share of indifference. It is better to travel especially in spring. Because the best season of the region is spring. We hope to be more interested in here as soon as possible
류동수: DONGSU RYU on Google

반에 있는 붕괴된 아르메니안 교회. 차로 포장되지 않은 험난한 마을길과 산길을 올가가야 하는 장소. 산 위에 있어서 날씨 좋은 날엔 풍경이 좋음
The collapsed Armenian church in class. A place where you have to go up rough village roads and mountain trails that are not paved by car. On top of the mountain, the scenery is good on sunny days
N
Nevzat Akmaz on Google

Altınsaç kilisesi yapıldığı yer ve manzarasıyla şahane bir kilise herkesin gidip görmesi gereken bir yer çok güzel bir mimariyle yapılmış ve kilisenin duvarlarındaki tüm taşlar haç ve yazılarla süslenmistir. Aşağıda kıyıya yakın mezarlarda tahrip edilmiş desenli mezar taşları kırılıp etrafa saçılmış durumda
Altınsaç church is a beautiful church with a place where everyone can visit and see a beautiful church made with a beautiful architecture and all the stones on the walls of the church are decorated with crosses and writings. Patterned tombstones destroyed in the graves near the shore are broken down and scattered around

Write some of your reviews for the company Altınsaç Kilisesi

Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information

Rating *
Your review *

(Minimum 30 characters)

Your name *