Akdamar Adası Kilisesi
4.7/5
★
based on 6 reviews
Contact Akdamar Adası Kilisesi
Address : | Akdamar Adası, 65700 Gevaş/Van, Turkey |
Phone : | 📞 +98977 |
Website : | https://akdamar-kilisesi.business.site/ |
Categories : | |
City : | Gevaş/Van |
S
|
Seyithan BOZDEMİR on Google
★ ★ ★ ★ ★ |
T
|
TEOMAN ARSLAN on Google
★ ★ ★ ★ ★ Beğendim
I liked it
|
U
|
Ugur Memi on Google
★ ★ ★ ★ ★ |
A
|
Ahmet KOÇ on Google
★ ★ ★ ★ ★ |
E
|
E Z on Google
★ ★ ★ ★ ★ AKDAMAR ADASI VE KİLİSESİ
Gevaş İlçesi’nin sınırları dahilindeki Akdamar Adası'nda yer almaktadır. Adanın güneydoğusuna kurulmuş olan kilise, Kutsal Haç adına Vaspurakan Kralı I. Gagik tarafından 915-921 yılları arasında Keşiş Manuel'e yaptırılmıştır. Kilisenin kuzeydoğusundaki şapel 1296-1336 tarihlerinde; batısındaki jamaton 1763 tarihinde; güneyindeki çan kulesi 18. yüzyıl sonlarında ilave edilmiştir. Kuzeyindeki şapelin ise, tarihi bilinmemektedir. İlk yapıldığında saray kilisesi olan yapı, sonradan manastır kilisesine dönüştürülmüştür. 2007 yılında geçirmiş olduğu restorasyon sonucunda Anıt Müze olarak hizmete girmiştir. Kilise, mimarisi yanında dış cephelerindeki figürlü taş plastiği ile dikkat çekmektedir. Plan bakımından merkezi kubbeli, dört yapraklı yonca biçimli haç plana sahiptir. Orta mekan yüksek kasnaklı, içten kubbe, dıştan piramidal külahla örtülüdür. Kubbenin yüksek tutulması kilisedeki dikey etkiyi açıkça ortaya koy maktadır. Kiliseye batı ve güneyden birer kapı vasıtasıyla girilmektedir. Kilisenin çevresi daha sonraki dönemlerde ilave edilen yapılarla kuşatılmıştır. Kilisenin figürlü repertuarı oldukça zengindir. Bunun yanında İncil ve Tevrat'tan alınmış çeşitli sahneler bulunmaktadır. Yunus Peygamber’in denize atılması, Hz. Meryem ve kucağında İsa, Adem ile Havva'nın Cennet'ten kovulması, Hz. Davut ile Kral Goliat'ın mücadelesi, Samson Filistinli ikilisi, ateşte üç ibrani genci, Aslan ininde Daniel sahneleri bunların başlıcalarıdır. Batı cephede Kral Gagik'i kilise maketini sunarken gösteren bir sahne yer almaktadır. Dört yöndeki alınlıklarda İncil yazarları boydan tasvir edilmiştir. Bunlardan başka cephenin alt ve üst kesimlerinde, asma sarmaşığından oluşan kuşaklar dolanmaktadır. Bu kuşakların içlerinde çeşitli dünyevi sahneler işlenmiştir. Av sahneleri, çesitli hayvanlar, güreşçiler ve sarayla ilgili bir çok sahneye yer verilmiştir. Ayrıca doğu cephenin tam ortasında asma sarmaşığı bordürünün içerisinde Abbasi Halifesi Muktedir başı haleli, bağdaş kurmuş vaziyette bir elinde kadeh, diğer elinde üzüm tutar vaziyette, tasvir edilmiştir. Dini ve dünyevi sahnelerden başka, hayvan figürleri yönünden de bir çesitlilik göze çarpmaktadır. Aralarda serbest biçimde, asma sarmaşıkları içerisin¬de ve çatıların alt kesimlerinde bu zengin hayvan figürlerini görmek mümkündür. Manastır topluluğunun tarihi IX. yüzyıla kadar inmektedir. Daha sonra 1462'de yenilenen kilise, 1703'teki depremde zarar gördüğünden 1712-1720 tarihleri arasında tekrar onarım geçirmiştir. Kilise, doğu-batı doğrultusunda dikdörtgen bir alana oturmaktadır. Ortadaki merkezi kubbe, batıdan iki serbest ayak ve doğudan apsis duvarına dayanan dört yöndeki kemerlerle taşınmaktadır. Doğudaki ap¬sis beş köşeli olup, iki yanında hücreler bulunmaktadır. Batı taraftaki haç kolunu örten kubbe ise, kaburgalı olarak düzenlenmiştir. Merkezi kubbe dışa yüksek kasnaklı piramidal bir külah şeklinde yansımıştır. Batı ve kuzey cepheye açılmış iki kapı vasıtasıyla giriş sağlanmaktadır. Bunlardan batıdaki portal şeklinde bir düzenleme göstermektedir. Kesme taş malzeme kilisenin tamamında kullanılmıştır. Batı tarafına eklenen jamaton ise, kare planlı ve dokuz bölümlü olarak düzenlenmiştir. Bölümlerin üzeri aynalı çapraz tonozlarla örtülmüştür. Batı cephesindeki dışa taşıntılı girişin üzeri çan kulesi olarak tertip edilmiştir. Alttaki kapı mukarnas kavsaralarıdır. Bu kısımda da yer yer iki renkli düzgün kesme taş malzeme görülmektedir. Kilisenin içerisini de günümüzde büyük ölçüde bozulmuş olan freskler süslemektedir. Bu fresklerde genel olarak Hz. İsa ile ilgili konular işlenmiştir. Düzgün kesme taş malzemeyle inşa edilen yapıda, dış cepheleri süsleyen mimari plastik, kiliseye etkin bir görünüm kazandırmaktadır. Abbasi yoluyla Orta Asya Türk sanatı etkilerini de üzerinde barındırması önemini arttırmaktadır.
AKDAMAR ISLAND AND CHURCH
It is located on Akdamar Island within the borders of Gevaş District. The church, which was established in the southeast of the island, was built by the Monk Manuel between 915-921 by the Vaspurakan King Gagik I in the name of the Holy Cross. The chapel to the northeast of the church was built in 1296-1336; in the west of jamaton in 1763; The bell tower to the south was added at the end of the 18th century. The date of the chapel in the north is unknown. The building, which was a palace church when it was first built, was later converted into a monastery church. As a result of the restoration in 2007, it was put into service as a Memorial Museum. In addition to its architecture, the church draws attention with its figured stone plastic on its exterior. In terms of plan, it has a four-leaf clover-shaped cross with a central dome. The middle space is covered with a high pulley, a dome from the inside and a pyramidal cone from the outside. Keeping the dome high clearly reveals the vertical effect in the church. The church is entered through a door from the west and south. The church was surrounded by structures added in later periods. The figured repertoire of the church is quite rich. In addition, there are various scenes taken from the Bible and the Torah. Prophet Yunus was thrown into the sea, Hz. Mary and Jesus in her arms, the expulsion of Adam and Eve from Paradise, Hz. The struggle of David and King Goliath, Samson the Philistine duo, three Hebrew youths in the fire, Daniel in the Lion's lair are the main scenes. On the western façade, there is a scene showing King Gagik presenting the church model. On the pediments in four directions, the writers of the Bible are depicted throughout. In addition to these, in the lower and upper parts of the façade, bands of vine vines are entwined. Various worldly scenes were processed within these generations. Hunting scenes, various animals, wrestlers and many scenes related to the palace are included. In addition, in the middle of the eastern façade, inside the border of vine ivy, the head of the Abbasid Caliph Mighty is depicted in a halo, cross-legged, holding a glass in one hand and a grape in the other. Apart from religious and worldly scenes, there is also a diversity in terms of animal figures. It is possible to see these rich animal figures freely in between, in the vines and on the lower parts of the roofs. History of the monastery community IX. goes back to the century. The church, which was later renovated in 1462, was damaged in the earthquake in 1703 and was repaired again between 1712 and 1720. The church sits on a rectangular area in the east-west direction. The central dome in the middle is supported by two free abutments from the west and arches in four directions abutting the apse wall from the east. The apse in the east is pentagonal and there are cells on both sides. The dome covering the cross arm on the west is ribbed. The central dome is projected outward in the form of a pyramidal cone with a high pulley. Entrance is provided through two doors opened to the west and north facades. Of these, it shows an arrangement in the form of a portal to the west. Cut stone material was used throughout the church. The jamaton, which was added to the west side, was arranged in a square plan and nine sections. The sections are covered with mirrored cross vaults. The top of the protruding entrance on the west façade is arranged as a bell tower. The lower door is muqarnas kavsaras. In this part, two-colored smooth cut stone material can be seen from place to place. The interior of the church is decorated with frescoes, which are largely damaged today. In these frescoes, Hz. Topics related to Jesus are covered. The architectural plastic adorning the exterior of the building, which was built with smooth cut stone material, gives the church an effective appearance. The fact that it has the influence of Central Asian Turkish art through the Abbasids increases its importance.
|
k
|
kemal gültekin on Google
★ ★ ★ ★ ★ Biz Gevaş iskelesinden gittik adaya bildiğim kadarıyla Edremitten tatvandan da kalkıyor.her yarım saatte bir sefer var.gemi 25 TL ayrıca adaya çıkınca giriş 35 TL müze kart geçerli.kilise güzel.ortam çok iyi ama kışın gidecekler sıkı giyinsin.adada her taraf tavşan dolu.bir yıldız kırmamın sebebi şu güvenlik görevlisine verilen talimatla Ada genelinde tripot kullanarak çekim yapamıyorsunuz çok saçma bir uygulama ama profesyonel çekime giriyor diye valilikten izin alınması gerekiyor muş.bende yere ve taşlara koyarak çektim.kendi ülkende kendi eserlerini tanıtamıyorsun.adada kilise harici tarihi yapı yok.mezarlik var bol bir şekilde.yine de türkiyede görülmesi gereken yerlerden biri.
We went from Gevaş pier to the island, as far as I know, it also departs from Edremit in every half hour. There is a departure every half hour. The ship is 25 TL. Also, when you get to the island, the entrance to the island is 35 TL. The museum card is valid. The church is beautiful. The environment is very good, but in winter, dress tight. The island is full of rabbits. The reason why I took off a star is that you can't shoot using a tripod across the island with the instruction given to the security guard, it's a ridiculous practice, but the governor's permission is required because he is taking professional shooting. I shot it by putting it on the ground and stones. You can't promote your own works in your own country. There is no historical building other than a church on the island. There are plenty of graveyards. Still, it is one of the must-see places in Turkey.
|
Write some of your reviews for the company Akdamar Adası Kilisesi
Your reviews will be very helpful to other customers in finding and evaluating information
Recommend a place for you